brievenbusreclame-logo
Koop nu tickets

Aanmelden nieuwsbrief

brievenbusreclame-logo
Koop nu tickets

Paul Moers

BBR2017_Sprekers_Paul Moers

Paul Moers | BNR

Paul Moers is high end merkstrategisch adviseur voor onder andere retailers zoals Albert Heijn en Gamma.  Hij wordt vaak op radio en tv gevraagd op zijn licht te laten schijnen over allerhande merk- en retailonderwerpen. En hij is vaste gast bij het TV-programma ‘Kassa’. Het standaardwerk ‘Merk toch hoe sterk’ is van zijn hand.
Hij zal het congres op zijn geheel eigen wijze openen met vele, soms hilarische voorbeelden, maar ook recht voor zijn raap analyses. Over de impact van de veranderende winkels en winkelketen op onze communicatie.

Paul Moers studeerde rechten en milieukunde aan de Universiteit van Amsterdam. Sinds 2009 is hij Register Marketeer. Het Tijdschrift van Marketing rekent hem tot de 100 beste marketeers van Nederland.

Paul Moers heeft ervaring opgedaan binnen de totale voedselketen. Hij is begonnen als trainee bij Cargill waar hij o.a. gewerkt heeft op het gebied van valuta arbitrage. Daarna werkte hij voor Cacao de Zaan (WR Grace) als sales- en marketingmanager. In 1987 stapte hij over naar Unilever waar hij werkzaam was als Unit Manager Speciality Oils & Fats. In 1993 werd hij directeur voor de margarine en bakkerij activiteiten voor Unilever Zuidoost- Azië waarvoor hij met zijn gezin naar Jakarta verhuisde.

Na de Unilever periode heeft hij de laatste stap in de keten gemaakt door te gaan werken voor Albert Heijn en Gall & Gall. Bij dit laatste bedrijf was hij algemeen directeur.

Daarna was hij 5 jaar verbonden aan de MBA in Copenhagen en is hij sinds 1999 zelfstandig consultant. In deze periode heeft hij o.a. geholpen het merk Interpolis op de kaart te krijgen, het Jumbo merk helder neer te zetten en te werken aan de positionering van het Nieuwe Hoog Catharijne.

Paul werkt gezien zijn brede ervaring in alle sectoren van de industrie. Sinds 2010 is hij directeur van Paul Moers Strategic Marketing Services. Dit bureau is gespecialiseerd in merk-, imago- en strategievraagstukken en heeft een grote en brede kring aan klanten zoals Jumbo, Karwei, Blokker, Bruna, Coop, Hoog Catharijne, Alexandrium, Interpolis, ING, Rabo Bank, Frans Hals Museum, Floriade 2022, etc.

Paul Moers is daarnaast schrijver en publicist. Hij heeft in 2005 ‘New private Brands’ geschreven over de opkomst van de huismerken. Daarna volgden; ‘Industrial Marketing in the new branding arena’ en ‘Merk toch hoe sterk’. Dit laatste boek is een standaardwerk over merken geworden. In 2010 kwam zijn volgende boek uit; ‘Succes is niet voor lafaards’. In dit boek worden 10 inspirerende nieuwe marketingoplossingen gegeven om weer groei te kunnen genereren. In 2013 is “Dienstbaarheid is het nieuwe goud” uitgekomen, De aandacht in de pers hiervoor was overweldigend. In 2015 verscheen “Werk aan de winkel 3.0”.

In mei 2017 komt Paul met een boek over het bouwen van waardeproposities met als titel “De wet van de Paracetamol”.

Sinds 2013 is hij columnist van Marketing Tribune en lid van de jury van de Nima Awards.

Naast zijn consultancywerk is Paul Moers ook nog commissaris bij verschillende bedrijven.

Paul Moers is een van de meest gevraagde personen om in de pers zijn mening over merk-, strategie- en retailontwikkelingen te geven. Hij is daarnaast vaak te horen op de radio en te zien op tv. Hij is een veelvuldig spreker op congressen en weet met praktische maar ook hilarische verhalen het publiek te boeien. Zijn lezingen zorgen voor vuurwerk wordt vaak gezegd.

Sprekers

Maarten

Maarten Bouwhuis, BNR Gangmakers. Dagvoorzitter. Charmant, scherp, interactief

Paul Moers

In retail land en in de media zeer bekende retail expert.

Arjen Schouten

Arjen Schouten is driver van de expansie van Rituals.

Piet Hein Smit

Mede-oprichter van reclamebureau XXS AMSTERDAM.

Esther Van Schaik-Klinkhamer

Directeur Spotta Digital.

Maarten van Deurzen

Directeur, oprichter Allefolders.nl.

Aldo Breed

Oprichter Kiesjefolders.nl

Patrick Verkaart

Productmanagement, Pricing Spotta.

Ruud Giebels

Algemeen Directeur Reclamefolder.nl.

Frank Huigen

Channel Director Commercial Printing Canon Nederland.

Stephan van Velthoven

Onderzoeksdirecteur teamvier.

programma

 

]