BBR2017_Programma_V3

Programma BBR 2017 De Hallen Amsterdam

Inloop vanaf 12.30 uur | Aanvang congres 13.00 uur   

Dagvoorzitter: Maarten Bouwhuis! BNR

 


Paul Moers: De toekomst van retail, de winkel en winkelstraat

De in retailland en in de media (RADAR en RTV, dagbladen, internet) zeer bekende retail expert schetst het beeld van veranderend retail, merkproducent, merk. En: de veranderende winkel. Scherp, recht-toe-recht-aan, met humor en 1000 voorbeelden.


Rituals: Inspiratie en succes

Arjen Schouten, mede-eigenaar, verantwoordelijk voor de buitenland strategie/expansie. Rituals was in 2016 de nummer 1 v.w.b. de snelst groeiende winkelketen in binnen- en buiteland. Over inspiratie als key voor succes.


Intermezzo, NEWS! : STATUS EN TOEKOMST (MET OF ZONDER DE)  JA/JA STICKER IN AMSTERDAM.

Uit eerste hand inzicht in de huidige status van lobby & juridische zetten van de partijen. Met als vervolg: Wat kunnen wij verwachten als het beoogde verbod op het huis-aan-huis informeren van de consument met ongeadresseerde reclamedrukwerk wel of niet wordt verboden. Hoe kun je als bijvoorbeeld retailer, merkfabrikant of toeleverancier hierop inspelen. Indien ja, het gaat door: is het een motor voor gepersonaliseerde de gepersonaliseerde folder(pakketten)? Indien nee: blijft dan alles daadwerkelijk bij het oude?


NOM Folder Monitor

Korte presentatie van de belangrijkste onderzoeksresultaten uit de Monitor 2017. De consument, offline en online folder: gedrag, bereik, mediaconsumptie, functie van de folder, likeability en meer.


Gepersonaliseerde folderpakketten: De Amsterdam cases, na meerdere maanden praktijkervaring.

Al meerdere maanden draaien 2 initiatieven warbij de ontvanger zelf bepaalt welke folders hij/zij wil ontvangen. Op titelniveau. Distributie via de gepersonaliseerde folderpakketten. Doet de consument/bewoner wel of niet mee? En waarom dan?  De nieuwste inzichten worden gedeeld: bereik, belang van data, distributie: mogelijkheden/onmogelijkheden en een visie op de toekomst. KiesjeFolders, oprichter Aldo Breed. En Patrick Verkaart, Folderkiezer.


De Beste Folder Awards!

Over inspiratie gesproken. De consumentenprijzen voor de beste folders. Kort, krachtig, feestelijk. Genomineerden: Auping, Blokker, HEMA, Intratuin, Dirk, Lidl, Plus en Tempur. 


Pauze


Online: Drie online platformen over werking & toekomst.

De folderverzamelsites: Wie zijn zij. Waarom zijn ze zo goed. Waarin verschillen zij. Wat zijn hun facts&figures en vooral: hoe zien zij hun toekomst in de mix, in relatie tot de papieren folder. Maarten van Deurzen, oprichter/directeur Retail Media Initiatief/AlleFolders. Ruud Giebels, Algemeen directeur Reclamefolder.nl.  En de Spotta site&App door Esther van Schaik-Klinkhamer, Directeur Spotta Digital.


Integratie off/on.

Open discussie.


De customer journey en de folder funnel. Voor retailers geanalyseerd op titelniveau en harde effectiviteitscijfers

Team Vier onderzoekt al tijden op titelniveau de performance van offline en online folder. De Benchmarkmogelijkheden zijn er nu eindelijk. Met Axender breidden ze het onderzoek uit tot feitelijk aankoopgedrag.


De folder in transitie, Piet Hein Smit, oprichter van het bureau XXS

Vanuit de optiek van het bureau geeft hij zijn visie de ontwikkelingen in retail/merk(producent)/consument/tech/kanalen. Beide kanten, retail en dienstverleners, werpen misschien wel door hun behoudende DNA onnodige barrieres op voor een snelle vooruitgang en aanpassing aan de realiteit: De Folder moet in transitie. De retailers ook. En dan: Fast Forward!


Techno trend: Verschuivingen in de drukkerij-/printwereld?

Over het naar elkaar toegroeien van print en drukwerk, personaliseren, het belang van data en de nieuwe toetreders in de markt. Frank Huigen, Channel Director Commercial Printing van Canon


Wrap-up & learnings,

Maarten Bouwhuis


Uitreiking Folder Vakprijs.

Party Time met de winnaar van de Folder Vakprijs 2017. Met als extra: ter ere van de 10-e uitreiking van de prijs: De Oeuvre Prijs!


Netwerkborrel, Meet & Greet! 

BBR_Button_time table