Retailbooster omzeilt JA-JA sticker

brievenbusreclame-logo

Nieuws

Aanmelden nieuwsbrief

Retailbooster omzeilt JA-JA sticker

Retailbooster heeft een digitaal alternatief voor de JA-JA sticker ontwikkeld. Dat is ook wel nodig. Immers in Amsterdam wordt als gevolg van de opwerping van de stickerwal bij het MKB een omzetdaling van 10% verwacht. En naar verwachting zal straks nog bij slechts 1/3 van de Amsterdamse huishoudens een folderpakket op de mat vallen.

Het idee is dat via bannering de folderaanbiedingen beschikbaar komen op de websites die consumenten binnen geselecteerde postcodegebieden bezoeken. Men combineert IP-adressen met postcodes.

Retailbooster werkt hierbij bovendien samen met segmentatiespecialist  Whooz, om het geheel nog een stap verder te brengen. Whooz beschikt over kenmerken, interesses en gedragingen van alle Nederlandse huishoudens. Partijen combineren deze info met winkeldoelgroep profielen. En zo hoeven alleen die personen ‘gebannerd’ te worden die in het profiel passen.

Bij een en ander spelen natuurlijk ook nog privacy vraagstukken, maar naar verwachting worden deze opgelost.

Lees het verhaal in detail en de terechte vragen van mr. Alexander Singewald hierover

retailbooster