Opt-in voor brievenbusreclame definitief (?!).

brievenbusreclame-logo

Nieuws

Aanmelden nieuwsbrief

Opt-in voor brievenbusreclame definitief (?!).

De koppen van het artikel zijn helder:¬† “Serieuze ondergraving businessmodel dreigt“. En:”STEEDS MINDER FOLDERS“.

Want Amsterdam heeft besloten opt-in voor de ongeadresseerde brievenbusreclame in te voeren. De belanghebbende branche heeft de zaak aan de rechter voorgelegd. Maar volgens het blad Printmatters van dit najaar is de ja-ja sticker onomkeerbaar. Wat de rechter ook zal oordelen.

Vastgeroest in dogmatische patronen.

Het verhaal van Cees van Rooy en Peter Zwetsloot gaat in op de verschillende ontwikkelingen in de markt. Daarbij wordt gewezen op het groeiend aantal opt-out stickers op brievenbussen. Maar ook op het toenemend belang van digitale communicatie. En uiteraard het veranderend winkellandschap.

Op basis van eigen onderzoek en dat van GfK, Nielsen en DDMA trekken zij hun conclusies. Maar vooral: Zij willen de branche die “vastgeroest zit in dogmatische patronen” wakker schudden!

Lees hun verhaal in Printmatters najaar 17

printmatters