Leen Bakker winnaar Folder Vakprijs 2017

brievenbusreclame-logo

Nieuws

Aanmelden nieuwsbrief

Leen Bakker winnaar Folder Vakprijs 2017

BBR Congres 2017 - 1024 (photo by danto.nl)

Leen Bakker winnaar Folder Vakprijs 2017

Tijdens het BBR Congres over brievenbusreclame in De Hallen in Amsterdam is Leen Bakker uitgeroepen tot winnaar van de Folder Vakprijs 2017. Ook de winnaar van de Runner Up Prijs 2017, de prijs voor het meest veelbelovende, nieuwe folderinitiatief in Nederland, werd bekend gemaakt. Die prijs ging naar Suitable. Vanwege het 10-jarig bestaan van de Folder Vakprijs was er ook een oeuvreprijs. Die werd uitgereikt aan Karwei.

Terechte winnaar

Juryvoorzitter Charles Borremans van Goud Uberconnected: ‘De afgelopen jaren heeft Leen Bakker hard gewerkt aan een nieuwe identiteit en dito uitstraling. Dit wordt zichtbaar in een veranderd assortiment en een eigentijdse en vriendelijke uitstraling, die ook in de communicatie tot uitdrukking komt. Van het vernieuwde logo met een opvallende kleur tot en met vrachtwagens, tv-commercials en social media. Alles straalt een nieuw elan uit. En dat geldt zeker ook voor de reclamefolder. Die pakt verrassend uit en trekt zo de consument de folder in. Daardoor is Leen Bakker een terechte winnaar.’

Een feestje voor ontvangers

Tot runner-up van dit jaar werd Suitable gekozen. Borremans: ‘Deze herenmodeketen heeft een aantrekkelijke en handzame folder. Bovendien een folder met naast de producten ook ruimte voor inspirerende verhalen en handige tips en adviezen Er is zelfs ruimte gemaakt voor recepten. De Suitable folder wil ‘een feestje’ voor ontvangers zijn en dat is prima gelukt. En last but not least, Karwei is door de vakjury vanwege de meest consistente folder communicatie gekozen als winnaar van de oeuvreprijs. Het is natuurlijk een geweldige prestatie om al zolang kwaliteit en relevante informatie in de folder te bieden, waardoor consumenten in beweging komt.’

Offline en online folders

Het BBR Congres beleefde haar 21e editie en richt zich op ongeadresseerd reclamedrukwerk in een online tijdperk. Er kwamen meer dan 200 congresganger op af. Daaronder vertegenwoordigers van (landelijke) winkelketens, retailmerken, drukkers, verspreiders, mediabureaus en andere professionals. Dit jaar stond het congres in het teken van de kernvraagstukken voor de optimale inzet van offline en online folders en dus betere klantinteractie en omzet.

Beste Folder Awards 2017

Tijdens het BBR Congres werden ook de winnaars van de door de consumenten gekozen Beste Folder Awards 2017 bekendgemaakt. De Beste Folder Award in de categorie Nationaal food ging naar de supermarktketen Dirk. In de categorie Nationaal non-food sleepte Intratuin voor de derde keer op rij de prijs in de wacht. Beddenspecialist Tempur heeft de ‘Beste Folder Award Merken’ in ontvangst genomen. De publieksprijs die dit jaar voor de 5e keer georganiseerd werd, is een initiatief van de DDMA Businessgroep Verspreidingen.

BEELDMATERIAAL

Beeldbijschrift: De winnaars van de Folder Vakprijzen 2017. (Vlnr) Suitable, Leen Bakker en Karwei met organisator Herbert Haaij (tweede van links) en juryvoorzitter Charles Borremans (rechts).

Beeld [vrij van rechten] gemaakt door Giuseppe Toppers | Danto

MEER INFORMATIE

Het BBR Congres is een initiatief van en wordt georganiseerd door SharkWise

Herbert Haaij / SharkWise

M 06 51 29 17 50

herbert.haaij@sharkwise.com

www.brievenbusreclame.nl