3/4 Huizen zonder sticker

brievenbusreclame-logo

Nieuws

Aanmelden nieuwsbrief

3/4 Huizen zonder sticker

#Reclamefolder

In opdracht van het RTV-programma Radar is onderzoek gedaan naar de mate waarin consumenten de JA/NEE/JA sticker in al zijn varianten op hun brievenbus plakken.

De uitkomsten zijn teleurstellend en daarmee een zware waarschuwing aan Retail Nederland. Immers steeds meer steden overwegen het voorbeeld van Amsterdam te volgen. Dat betekent dat als er geen sticker is geplakt er geen folders door de bus gegooid mogen worden. De impact hiervan op het winkelbezoek is naar verwachting enorm. Immers Denemarken ging ons voor en de effecten daar zijn weinig hoopgevend. De retail zal met andere woorden snel op zoek moeten naar alternatieven en daarin ook moeten investeren om te voorkomen dat de leegstand in de winkelstraat straks opnieuw groeit. En dan niet vanwege economie of online shopping, maar om de simpele reden dat de consument niet bereikt wordt.

Hoe belangrijk juist dat is blijkt uit het zelfde onderzoek. Tachtig procent van het Radar Testpanel blijkt immers de aankopen aan te passen op basis van de inhoud van de folder. Over het belang van de folder gesproken!! En ze willen het pakket eigenlijk vooral tailor made ontvangen. Maar hoe krijg je ze ertoe de actie daarvoor te ondernemen?!

Overigens komt BBR binnenkort met initiatieven die de retail moeten gaan helpen de toekomst wat dit betreft rooskleuriger te schilderen.

Lees de uitkomsten van het Radar onderzoek.