Het BEREIKSONDERZOEK voor folders 2017

brievenbusreclame-logo

Nieuws

Aanmelden nieuwsbrief

Het BEREIKSONDERZOEK voor folders 2017

het-bereiksonderzoek-2017-ddms-gfk

In de afgelopen drie jaar heeft de NOM Folder Monitor zijn bestaansrecht aangetoond: dit enige onafhankelijke onderzoek naar bereik en effect van folders wordt door zowel mediabureaus als verspreiders en adverteerders veel gebruikt. Voor NOM (Nationaal Onderzoek Multimedia) was dat de reden om opnieuw in te gaan op het verzoek van DDMA Businessgroep Verspreidingen om dit onderzoek
ook in 2017 technisch te begeleiden.

We zijn blij dat de 2017 editie van de NOM Folder Monitor aanzienlijk is uitgebreid: er worden veel meer folders (merken) gemeten dan in de vorige edities. Daarmee kan het onderzoek uitspraken doen over het gebruik van een groter deel van de markt dan voorheen. De voorbereidingen voor de grotere titellijst hadden wel als consequentie dat het veldwerk later is begonnen dan gepland.

Dit alles maakt de resultaten van de NOM Folder Monitor 2017 moeilijk vergelijkbaar met de vorige onderzoeken. In de mediaplanningsbestanden zijn nog steeds resultaten opgenomen op brancheniveau, met een minimum en maximum per branche. Maar er zijn nu ook bereiksresultaten van de gemeten folders op titel (merk) niveau beschikbaar.

Wij hopen dat de NOM Folder Monitor 2017 aan alle gebruikers nog meer inzichten kan bieden in bereik en effecten van het mediumtype folders dan voorheen.