brievenbusreclame-logo
bbr-folder-vakprijs-icom

Folder Vakprijs

brievenbusreclame-logo

Folder Vakprijs

Tijdens het BBR Congres over brievenbusreclame in De Hallen in Amsterdam is Leen Bakker uitgeroepen tot winnaar van de Folder Vakprijs 2017!!
Ook de winnaar van de Runner Up Prijs 2017, de prijs voor het meest veelbelovende, nieuwe folderinitiatief in Nederland, werd bekend gemaakt. Die prijs ging naar Suitable.
Vanwege het 10-jarig bestaan van de Folder Vakprijs was er ook een Oeuvre Prijs. Die werd uitgereikt aan Karwei.

De prestigieuze prijs voor de aller, aller beste folders in het afgelopen jaar. Beoordeeld door een eminente vakjury. Die de keten vertegenwoordigt. Een mix is van jong en oud, offline & digitaal.

Het is de ultieme test op relevante factoren. Zoals de aspecten innovatie, opvallendheid, in hoeverre de folder een onderdeel is van de communicatiemix, de mate waarin de folder oproept tot actie. En hoe en in hoeverre de adverteerder creativiteit heeft ingezet op alle aspecten van de folder.

Jaarlijks ontstaat er een gross lijst van 25 tot 30 folders die mogelijkerwijs zouden kunnen winnen. Na de eerste ronde ontstaat een Top-10. In soms heftige discussies worden de uiteindelijk genomineerden en de winnaar bepaald. Die winaar wordt bekend gemaakt tijdens een feestelijk onderdeel van het nationale BBR Congres.

BBR Congres 2017 - 0800 (photo by danto.nl)

DE JURY VAN DE FOLDER VAKPRIJS;

De Jury Folder Vakprijs 2017 bestond dit jaar uit 9 leden, te weten: Rob Beemster (Adformatie); Herbert Haaij (Sharkwise/BBR Congres); Diana Janssen (DDMA); Martijn Kammeijer (Koninklijke Drukkerij Em. de Jong); Arjan Leest (Giesbers Communicatie Groep); Guillermo Sanchez (Publicitas.com); Caroline van Turennout (Zeeman); Hans Verstraaten (Pelican Media, columnist Retail Trends) en Jurjen Worp (Coop Supermarkten). Charles Borremans (van het Brand-shoppermarketing bureau Redmint) fungeerde wederom als voorzitter van de jury.

Charles Borremans, Redmint

Hans Verstraaten, Pelican Media

Rob Beemster, Adformatie

Arjan Leest, Giesbers

Diana Janssen, DDMA

Guillermo Sanchez, Publitas.com

Jurjen Worp, Coop Supermarkten
Herbert Haaij, SharkWise
Martijn Kammeijer, Koninklijke Drukkerij Em. De Jong
Caroline van Turennout, Zeeman