brievenbusreclame-logo
bbr-folder-vakprijs-icom

Folder Vakprijs

brievenbusreclame-logo

Folder Vakprijs

Voor en over de folder in Nederland bestaan prestigieuze prijzen: de Folder Vakprijs en de Beste Folder Awards. Traditioneel worden deze tijdens het jaarlijkse BBR congres uitgereikt. Zij betekenen een erkenning voor de inspanningen van de retailers, marketeers, (reclame)bureaus en drukkerijen. Een mooie reden om hier eens uitgebreid bij stil te staan.

De prestigieuze prijs voor de aller, aller beste folders in het afgelopen jaar. Beoordeeld door een eminente vakjury. Die de keten vertegenwoordigt. Een mix is van jong en oud, offline & digitaal.

Het is de ultieme test op relevante factoren. Zoals de aspecten innovatie, opvallendheid, in hoeverre de folder een onderdeel is van de communicatiemix, de mate waarin de folder oproept tot actie. En hoe en in hoeverre de adverteerder creativiteit heeft ingezet op alle aspecten van de folder.

Jaarlijks ontstaat er een gross lijst van 25 tot 30 folders die mogelijkerwijs zouden kunnen winnen. Na de eerste ronde ontstaat een Top-10. In soms heftige discussies worden de uiteindelijk genomineerden en de winnaar bepaald. Die winaar wordt bekend gemaakt tijdens een feestelijk onderdeel van het nationale BBR Congres.

Emte werd uitgeroepen tot de winnaar van de Runner-Up . Een extra prijs: Voor eminent werk dat veel voor de toekomst beloofd.

De Jury Folder Vakprijs 2016 bestond dit jaar uit 9 leden, te weten: Rob Beemster (Adformatie); Herbert Haaij (Sharkwise/BBR Congres); Diana Janssen (DDMA); Martijn Kammeijer (Koninklijke Drukkerij Em. de Jong); Arjan Leest (Giesbers Communicatie Groep); Guillermo Sanchez (Publicitas.com); Caroline van Turennout (Zeeman); Hans Verstraaten (Pelican Media, columnist Retail Trends) en Jurjen Worp (Coop Supermarkten). Charles Borremans (Goud Uberconnected) fungeerde wederom als voorzitter van de jury.

2017-folder-awards

DE JURY VAN DE FOLDER VAKPRIJS;

Charles Borremans, Goud Uberconnected

Hans Verstraaten, Pelican Media

Rob Beemster, Adformatie

Arjan Leest, Giesbers

Diana Janssen, DDMA

Guillermo Sanchez, Publitas.com

Jurjen Worp, Coop Supermarkten
Herbert Haaij, SharkWise
Martijn Kammeijer, Koninklijke Drukkerij Em. De Jong
Caroline van Turennout, Zeeman