brievenbusreclame-logo
brievenbus-reclame-icon
bbr-early-birds
brievenbusreclame-logo
Koop nu tickets

BRIEVENBUS RECLAME CONGRES 2018 14 juni Westerpark!

If we don't change, we don't grow.

HET CONGRES

Wordt een sprankelend platform van visies, cases, kennis delen, onderlinge interactie en ontspanning! Bijvoorbeeld dit laatste met de afsluitende netwerkborrel en Salsa After Party!

Met Marianne Zwagerman als dagvoorzitter en bijdragen van o.a. Sjuul Paradijs ( ex-hoofdredacteur Telegraaf, oprichter Trusted Media) en Jan van Dun ( Directeur Local Media, De Persgroep).

EEN GREEP UIT DE THEMA’S

  • Alle nieuwe alternatieven in de markt komen aan bod
  • Optimalisatie: rendement met klantdataDe visies van o.a. retaildeskundigen, bureaus/mediaplanners, uitgevers, data-/privacyspecialisten zorgen voor stof voor (pittige) discussies
  • Aanvullende, internationale, informatie komt o.a. uit de Verenigde Staten, Denemarken (op speciaal verzoek van de deelnemers BBR 2017) en Italie.
  • Best practises! Van de Nederlandse retailers die al het voorwerk nu al hebben gedaan: Bijvoorbeeld, backoffice en workflow op orde gebracht
home-westergas
WU-congres1-720x404

WAT GAAN WE DOEN?

Het medium folder verkeert in een turbulente transformatie. Vanuit retail & merkfabrikant zijn er daarom legio vragen gesteld over hoe dit jaar de marketingcommunicatie aan te sturen.

Samen gaan we daarom de antwoorden vinden op de vragen hoe wij de bestaande inzet van de folder kunnen optimaliseren en hoe wij goede keuzes kunnen maken uit de vele, vele nieuwe mogelijkheden, lees alternatieven die zich nu aandienen.

SITUATIESCHETS:

  • Veel steun bij gemeenten voor de invoering ja-ja sticker
  • Campagnes van retailers & lobby om in A’dam sticker te plakken zijn gestart
  • Coöperatie van meer dan 70 retailers (RMI) zet koers richting totale overgang papieren folder naar digitale folder/apps
  • Onzekerheid of consument snel volgt richting digitale folders
  • Angst bij retailer voor monopolies in onderdelen van de keten
  • Het Folderpakket op maat is beschikbaar: papieren folder wordt direct mail: vele vragen o.a. ten aanzien gebruik data nog niet beantwoord
  • Folder wordt huis aan huis blad: een project met top 4 retailers die folder inzetten
  • Huis aan Huis bladen neemt pagina’s op van traditionele folderaars/retail
  • Grote uitgevers van H-A-H bladen komen met omnichannel strategie, aanbiedingen aan retail
  • Papierprijzen gaan verder stijgen: die van inkt ook
bbr-westergasfabriek
MARIANNE-ZWAGERMAN

MARIANNE ZWAGERMAN

Dagvoorzitter BBR 2018
Staat voor empowerment van vrouwen in business! No nonsense. Humor. Kennis van zaken. Mediacritica in het Mediaforum op NPO Radio 1. Opinieleider op radio en tv bij WNL. Radiocolumn op BNR Nieuwsradio.
Onder haar bezielende leiding gaan we op 14 juni disruptief out of the box aan de slag met de nieuwe kansen voor de folder.

JAN-VAN-DUN

SJUUL PARADIJS

Journalistieke content.
Hij begon bij in 1986 bij De Echo. Werd hoofdredacteur van De Telegraaf, is nu ondernemer met Trusted Media Publishers.
Gaat de knuppel in het hoenderhok gooien.
Zijn visie op de retailer en de folder: denk meer als uitgever!
Gaat ook in op een nieuw project met vier grote retailers: journalistieke content in de folder.

SJUUL-PARADIJS

JAN VAN DUN

Print & Digitaal
Directeur Local Media van de Persgroep. Verantwoordelijk voor 152 huis-aan-huisbladen en hun reorganisatie in 2017. Hoofdredacteuren werden content coördinatoren. Voor de helft van de titels is die rol neergelegd bij een mediabureau. Meer redactionele inhoud tegen minder kosten. Weet dus wat transitie inhoudt. En heeft een heldere visie op omnichannel.

CONCLUSIE:

Drama? Kansen! Overkom de disruptie, transitie en onzekerheid over te voeren communicatie, het klantcontact, de omzet en kosten. Kies voor flexibiliteit. Verdiep het bestaande en check de nieuwe initiatieven. CHANGE FOR BETTER!